Какво е брандинг? И защо е толкова важен?

Все по-често се говори за брандинг, но много хора всъщност не разбират какво представлява брандовата идентичност. Почти всеки графичен дизайнер знае какво е брандинга, но клиентите също трябва да разбират какво е това и защо е важно за бизнеса им.
Какво е брандинг?
Логото, слогана, цветовете – това са само части от идентичността на бранда. Брандинга е начина, по който потребителят вижда, възприема, чувства и общува с марката. Той е всичко – от визията до емоцията.
Едно от най-важните неща при брандинга е постоянството. Не е добре за марката Ви да правите големи промени – като да променяте много често цветовете и стиловете, които използвате. Разбира се, нормално е да правите малки промени, но винаги трябва да следвате определените от брандовата идентичност рамки.
При много големи промени в бранда вече се стига до ребрандиране. То е добре да се прави само ако е наложително. Ако всеки месец се ребрандирате, клиентите Ви няма да имат време да свикнат с бранда и да го разпознават. А точно това е една от ползите на брандинга – да бъдем разпознаваеми.
Защо е важна брандовата идентичност?
Без значение в коя ниша сте, дали имате онлайн или физически бизнес, винаги имате конкуренция. За да се разграничите от конкуренцията трябва да сте различни и уникални – точно това прави брандинга за бизнеса Ви. Той помага да се направи връзка с клиентите, за да Ви разпознават сред конкуренцията и да избират Вас. Също така, чрез постоянство и стил, клиентите виждат бранда като сериозен и надежден, което увеличава шанса те са станат редовни клиенти. Доверието е ключово.
Освен за намиране и запазване на клиенти, брандинга влияе много добре и на служителите. Когато една марка изгради добър имидж и е разпознаваема, служителите се чувстват по-добре работейки за нея. Когато вярват в целите и мисията на компанията, те са по-отдадени на работата и са по-уверени.
Брандовата идентичност е логото, слогана, цветовете, шрифта, уебсайта, стила, комуникацията, емоцията и много други. Тя е важна за всеки бизнес – малък, среден или голям.