fbpx

41 SEO съвети за бързи резултати в Google

/ / SEO оптимизация
41-seo-syveta-za-byrzi-rezultati

Трудно ще намерите някой, който вярва повече от нас във важността на дългосрочната SEO стратегия. Краткосрочните успехи са страхотни на момента, но резултатите с които най-много се гордеем са тези, които показват стабилен растеж спрямо ключовите цели на бизнеса за продължителен период от време.

Винаги сме били привърженици на стратегическия подход, и изповядваме идеологията, че краткосрочността убива маркетинга, но това не означава, че бързите успехи са мит.

SEO е дългосрочна инвестиция, често се случва това, което правите сега да се изплати по-напред във времето. Ключът към успеха е изравняване на бизнес целите и приоритизиране на действията, които ще ви приближат до постигането на тези цели.

Целта трябва да бъде краткосрочно въздействие, което гради дългосрочен успех.

Поради причинените условия по време на пандемията и COVID-19, сега е по-важно от всякога да се убедите, че вашата SEO активност работи за Вас. Според много маркетолози сега е подходящ момент да приложите промените, които отлагате от известно време, или да научите и приложите нови умения.

Събрали сме 41 бързи SEO съвета, които могат да Ви помогнат да подобрите SEO състоянието на вашия сайт или онлайн магазин.

  1. Бързите SEO успехи в трудни времена означават увеличаване на продажбите, а не непременно повече трафик.
    SEO за UX може да подобри процента на конверсиите. Например, добавянето на „сортиране по цена“ в навигацията и различни филтри, може да помогне на клиентите да сортират продуктите, спрямо цената, която могат да си позволят в момента. Помислете за чисто човешката нужда от добавяне на допълнителни фукнционалности във вашия сайт или онлайн магазин.
  1. Заветната втора страница в Google
    Една от най-често използваните SEO стратегии за сайтове с вече установени позиции в търсачката. Тя е проста, но много ефективна. Вземете всички ключови думи, по които сте класирани на 2ра страница и подобрете on-page оптимизацията и вътрешните връзки, за да ги избутате на ръба на 1ва страница и да увеличите трафика.
  1. Сегментирайте данните си, за да получите по-добро разбиране на органичното представяне и оптимизирайте паралелно.
    Например, сегментирайте данните за органично търсене, като ги разделите на „търсене по бранд“ и на общи търсения. За органичен трафик, в Google Analytics е възможно да се сравнят посещенията на начална страница с тези на останалите страници. Друг подход е да проследите как съотношението на новите и връщащите се потребители се движи във времето. Също така помислете за въздействието на други канали, като платено търсене, върху органичните нива на трафик и прегледайте трендовете, като използвате Google Trends. Това са само примери, но подходът може да бъде адаптиран въз основа на размера на сайта и зрелостта на SEO стратегията.
  1. Уверете се, че URL адресът на страницата, заглавието, началният ред текст / съдържание, мета заглавието и мета описанието „пеят нотите от една и съща партитура“ така, че да няма прекъсвания и намеренията на търсещия отговарят / съответстват на тези 5 ключови елемента.
  1. Де-индексирайте страници без трафик през последните 6 или повече месеца.
  1. Използвайте езика на клиентите си. Мислете отвън навътре, вместо отвътре навън. Накарайте ваши приятели да потърсят продукта / услугата ви в Google и проследете тяхното преживяване. Преглед на заглавия, използвайте инструменти за уеб администратори bing, за да намерите връзки за възстановяване (4xx и 5xx). Много повече, но ето начало. Възползвайте се от инструменти, като Bing Webmaster и Yandex Metrica, те преодоставят различна и понякога доста интересна информация.
  1. Опитайте се да „спечелите“ featured snippet на първите ви резултати в търсачката, които все още не са го заслужили.
  1. Проверете за канибализация на ключови думи, чрез SEO инструментите, които използвате. Ако имате няколко страници, които се борят за класиране за един и същ термин (ключова дума X), изберете коя искате да класирате за този термин (Страница A) и коя не искате да класирате (Страница B). След това опитайте да вмъкнете и използвате повече ключова дума X на страница A (и вариации на X) и премахнете някои от страница B. Освен това се уверете, че имате линк от страница B към страница A с ключова дума X (или синоним). След това страница A трябва да има добър удар в класациите за ключова дума X. Също като допълнение: Страница A трябва обикновено да е страницата, която конвертира по-добре. Страница за пари (страница A) срещу публикация в блога (страница B). Ако и двете са публикации в блогове или страници за конверсии – комбинирайте ги. Включете страница Б в страница А и имайте една по-добра, оптимизирана и богата на съдържание страница, която ще се класира по-добре (Пренасочване от А към Б).
  1. Прегледайте вътрешния линк билдинг и навигационната структура – това буквално може да означава разликата между страница 2 и страница 1.
  1. Когато организирате уебинар или онлайн събитие, създайте страница, чрез която да го промотирате на вашия сайт. Изпратете го към различни онлайн и офлайн медии и придобийте трафик и добри линкове от това. Освен това добавянето на Youtube Live видеа на вашия сайт ще даде смисъл на хората, за това да прекарват повече време на вашия сайт, гледайки видеото, а не само в социалните платформи.
  1. Уверете се, че On Page оптимизацията е действително добре свършена. Хората спряха да вярват в доброто, старо On Page оптимизиране и това всъщност може да ви е от полза. Има и добър начин за намиране на канибализация с помощта на aherfs – и след това да го коригирате, ако е необходимо 🙂 Уведомете google коя страница е най-подходящата за всяка ключова дума.
  1. Вижте в сърч конзолата на Гугъл кои са най-добре представящите се страници. Проверете кои ключови думи са довели хората на тях. Оптимизирайте страниците и мета данните, като добавите новите ключови думи, които сте открили.
  1. Винаги проверявайте съотношението между кликове и показвания на дадена ключова дума. Много от бързите резултати се получават при оптимизиране на страници, които търсачката вече е класирала добре. Ако например забележите, че клиентите достигат до продуктите ви повече, чрез използване на думата „онлайн“ – това очевидно означава, че е добре да наблегнете в оптимизацията с тази ключова дума, защото хората искат да закупят продукта онлайн, а не на място в магазина. Добър пример предвид скорошната карантина…
  1. Проверявайте сайта си за счупени външни линкове на всеки 6 до 12 месеца.
  1. Използвайте Screaming Frog!
  1. Уверете се, че преглеждате ключовите си думи, чрез Google Search Console с ниско класиране и оптимизирайте и за тях.
  1. Секцията с „Често Задавани Въпроси“ не само ще увеличи размера на показания резултат в SERP-а, но и в последните дни се забелязва от 2 до 4 пъти подобряване на цялостното класиране, за минути!
  1. Обърнете внимание на страниците с нисък CTR в GSC. Проверете дали използвате ключовата дума с най-много импресии в мета заглавието и мета описанието, ако това има смисъл.
  1. Помислете за основни въпроси, свързани с вашия бизнес, които хората биха задали. Ask Google the questions, in SERP + via a site search. Any you don’t own and don’t have a clear place for on your site, build it (with a clear next step call to action). Потърсете в Гугъл + във вашия сайт за отговорите и направете място за всеки един от тях, който не откривате при вас.
  1. Преправете мета описанията на страниците си с най-актуалната информация за вашия бизнес. Актуален пример е случаят с COVID-19, подскажете на хората, че работите онлайн!
  1. Използвайте инструмент за ключови думи, за да откриете така наречените “low hanging fruit”класации. Например: вижте страниците които са класирани между 4 – 10 позиция (дори тези в началото на 2ра страница) и оптимизирайте съдържанието им, като се вдъхновите от това, което е предоставено в по-първите позиции.
  1. Обърнете внимание на това как се рендират страниците ви, чрез Google Search конзолата. Страници, които не се зареждат подобаващо или не показват пред търсачката съдържанието, което вие виждате, отварят съвсем нова „торба“ с проблеми.
  1. Оптимизирайте описанията и текстовете на категорийна страница. Въпреки, че е повече от ясно, че това са текстове, които посетителите рядко четат – е добре да се възползвате от тях с цел Внимавайте да не прекалите с насищането от ключови думи, защото все пак Гугъл не обича да вижда неща, които са правени само и единствено за пред него.
  1. Разгледайте SERP-a! SERP (search engine result page) е страницата с резултати в Не е истина колко хора следят позициите си по ключови думи, чрез онлайн инструменти, но често губят общата картина и поглед върху нещата. Преглеждайте СЕРП-а по възможност ръчно и се огледайте за разликите при вашите резултати и при тези на конкурентите ви.
  1. Огледайте се за канибализация в сърч конзолата и по-специално там, където 2 страници се борят за класация по една и съща ключова дума.
  1. Скорост и схема. По възможност и двете. Обърнете внимание на топ 10те страници, класирани по основна ключова дума, която сте заложили и имайте предвид следното:
  1. Вижте колко текст съдържат те и проследете заглавията, отговорите, подредените списъци
  2. Погледнете в секцията „хората също търсят“ и си запишете въпросите, които присъстват там
  3. Обърнете внимание какво общо имат всички те и какво не
  4. Забележете коя страница НЕ е отговорила на въпрос от „хората също търсят“ секцията
  5. Опитайте се да изградите по-добро потребителско преживяване, което включва релевантно съдържание, добро форматиране, лаконично отговаряне на въпросите.

Случвало се е да се класират страници без нито една външна връзка и с никакъв авторитет преди такива, които са с доста по-завидна история в търсачката.

  1. ВИНАГИ използвайте Call To Action текстове! Това не показва задължително агресивността Ви, а по-скоро демонстрира до колко добре познавате аудиторията си и нуждите и.
  1. Разгледайте вече създаденото и добре познато съдържание във вашата ниша. Опитайте се да го опресните с нови статистики и с по-актуален поглед върху нещата.
  1. Анализирайте страниците си с инструмент, който преброява думите в даден текст. Изградете лист с ключови думи, които са допринесли за повече трафик към вашия сайт през последните 6 месеца. Проверете за думи, които не откривате във вашето съдържание, но са част от ключовите думи, които са допринесли трафик и ги добавете в съдържанието си. Това се осъществява с EXCEL и формулите VLOOKUP и SUMIF
  1. Използвайте инструмент като “Answer the Public”, за да идентифицирате long tail ключови думи, за да пишете висококачествено и jucy съдържание.
  1. Направете търсене в Google с ваши, собствени изображения и вижте дали някой си е позволил да ги копира и използва без ваше разрешение. Може да изкарате някой линк от него в замяна…
  1. Пишете редовно. Дори да не публикувате.
  1. Създавайте съдържание за потребители, а не само за ботовете и паяците на търсачките. Разбира се, че е нужно да направите рисърч за ключови думи, но ако и смислово дадете на потребителя това, което търси – магията ще се получи. Клиента търси статия – вижда ви в резултатите на Гугъл. Това е страхотно, но вие искате този човек да кликне, да прочете, да се ангажира, да сподели вашето съдържание и евентуално да купи. Ако имате материали във вашето съдържание, които не предоставят добавена или никаква стойност на вашите посетители, а просто се целят в резултатите на търсачката, това ще увеличи bounce rate-а ви, което е лош фактор.
  1. Подобрете CTR, като подтикнете вашите копирайтъри да изработят мета описания, които показват защо съдържанието всъщност ще бъде интересно, за разлика от предназначението на самата страница. Когато публикувате нови публикации в блога, не ги свързвавйте само с по-стари публикации; част от стандартния процес трябва да бъде да се търси по-старо, свързано съдържание, което може да се свърже с тези нови статии. Наистина лесни и основни неща, които копирайтърите могат да правят сами, но тактики, които често се пренебрегват, в бързината просто да се публикуват нещата.
  1. Скромни и къси постове към добре утвърдено съдържание, за да отговорите на текущите тенденции и намеренията на потребителите.
  1. Създававйте съдържание, което бихте били абсолютно щастливи да консумирате и за себе си!
  1. Актуализирайте датите на evergreen статиите си. Когато пишете нов материал се разтърсете добре във вече публикуваните, за да направите добри връзки между старото и новото.
  1. Разчистете старото съдържание. Да държите ниско-качествен контент може да навреди сериозно на органичния ви трафик и класиране. Идентифицирайте съдържанието, което сте определили, като старо и безполезно и филтрирайте страниците с нищожен трафик.
  1. Рекултивация и препозициониране на връзки. Вижте актуалния поток на връзките към началната ви страница, ако има вътрешна страница, която е по-подходяща, опитайте да актуализирате с нея. Същото е и със социалните профили – ако имате връзки към тях е по-добре да се пренасочат към сайта.
  1. Следете журналистите във вашия бранш. Обикновено, ако успеете да станете достоверен източник на качествена информация и новини на някой репортер, това ще се подплъти с линк към вашия сайт, както и споменаване на бранда ви, което подобрява SEO и информираността за марката ви.
  1. Свършете цялата РАБОТА….БЪРЗО! Най-голямото препятствие, потискащо успеха на SEO, не е в липсата на знания или посока, а в изпълнението. Не можете да очаквате да постигнете страхотни резултати, ако въобще не изпълнявате препоръките или чакате твърде дълго. Най-добрите SEO резултати идват от съвместната работа с екип при осигуряването на ресурси за бързо изпълнение. Вашата надпревара с вашите конкуренти в търсенето е свързана със скоростта на правене на SEO, а не само фокус върху продукта / цената и т.н.

Този материал е предоставен от Лондонските ни колеги от Re:signal, и в частност от Kevin Gibbons. Автентичната статия може да видите тук: https://resignal.com/blog/seo-quick-wins/ .

Нашия опит и идеология в SEO изповядва на 100% тези съвети, които подготвихме специално за вас. За повече информация относно услугата и тарифните ни планове за SEO оптимизация, може да ни изпратите запитване, чрез контактната форма на сайта.

TOP