fbpx

20 топ съвета за успешен онлайн магазин [Втора част]

/ / Онлайн магазини
20-top-saveta-za-uspeshen-onlain-magazin-2-chast

11. Следете анализите в Google Analytics

Няма как да подобрите вашите стратегии без да следите прогреса на текущата ви работа. Най-добрият (и все още безплатен) начин, да следите как взаимодействат клиентите с вашия сайт и какво е цялостното му развитие, е чрез инструмента Google Analytics. От метриките там ще се ориентирате за процента на продажби на конкретен продукт, броя преглеждания на отделни страници, също както и броя на изоставените колички, а и много други комбинирани отчети и анализи.

Няма нужда да изброяваме възможностите на инструментите на Google, но определено ще имате нужда и полза от тях. Може да сегментирате отделните данни и по определен период от време, също както и да прилагате филтри, за да избегнете например прегледи на страници от ваши служители или тестови поръчки, които не е нужно да се отчитат.

Освен стандартните данни, Analytics има възможност за проследяване и на специализирани данни за електронна търговия, чрез използването на функцията enhanced e-commerce. За това са нужни допълнителни интеграции във вашия сайт, с които ако срещате затруднение – не се колебайте да се свържете с нас!

12.Предложете безплатна доставка

Не може да се отрече, че дори минимална сума за доставка прави впечатление. Повярвайте повечето от купувачите биха били съгласни да платят повече за самия продукт, ако той е с безплатна доставка, отколкото обратното. Мислете за безплатната доставка, като за маркетингов трик. Може да включите част от цената за доставка в изчисленията си за цените на продуктите, които предлагате. Въпреки че първоначалните разходи за безплатна доставка ще ви се сторят големи, повечето търговци твърдят, че възвращаемостта от количеството поръчки е много по-голяма, при наличието на безплатна доставка.

Друг важен елемент е да подчертаете това предимство на вашия онлайн магазин. Сложете банери на видни места, опишете условията за безплатна доставка в общите условия на магазина, както и в условията за доставка и плащане. Покажете този плюс, за да бъдете избрани пред конкуренцията!

13.Достигнете до нещо повече от вашите клиенти

Разрастването на вашия бизнес не включва само достигането на потенциални купувачи. Добре би било да се свържете с хора от вашата бизнес ниша, които могат да ви помогнат да привлечете още клиенти. Присъствието в подходящите Facebook групи и форуми също би увеличило трафика и „шума“ около вашия бранд. Подходящи примери могат да бъдат:

  • Блогъри – хора, които пишат собствени публикации, в собствени сайтове или в интернет пространството, свързани с вашата ниша
  • Инфлуенсъри – хора, които присъстват в социалните мрежи и профилите им се следват от голям брой последователи. Тяхната дума е с голяма стойност пред почитателите им.
  • Подобни на вас предприемачи – хора, които са от много време във вашата ниша, имат влияние, чрез мнението си за продуктите, които предлагате и са запознати от първа ръка с тях

14.Дръжте конкуренцията под око

Клиентите разглеждат онлайн магазините, търсейки най-ниските цени и най-доброто цялостно изживяване при пазаруване. За да запазите погледа на купувачите към своя магазин, трябва да идентифицирате магазини, които са подобни на вашия собствен бизнес и да откриете разликите. Тези магазини предлагат ли 60-дневна или 30-дневна политика за връщане? Предлагат ли безплатна доставка? Предимствата (същевременно и липсите) в конкурентите, ви дават поглед върху това, което е необходимо да приложите и във вашия онлайн магазин. По този начин ще печелите все повече лоялни клиенти и ще бъдете по-конкурентно способни.

Ето няколко полезни съвета за оценка на вашата конкуренция:

  • Търсете продукти, като вашите на големи пазари, не само в други онлайн магазини. Места като Amazon, eBay, eMag, OLX, pazaruvaj са чудесни показатели за конкурентни цени за вашите продукти. Използвайте техните цени като ориентир за вашите собствени цени, за да привлечете повече купувачи.
  • Помислете и за дизайна на сайтовете на конкурентите, а не само за техните продуктови предложения (тази точка е и предложение към съвета ни от първа част на статията). Обърнете внимание как може да е по-удобен за потребителите от вашия магазин и как може да привлече повече купувачи.

15.Използвайте снимки с висока резолюция

Хората са визуални създания. Обработваме изображения в 1/10 от секундата и разбираме визуалната информация 60 000 пъти по-бързо от думите. С тази естествена склонност към визуализации, изображенията на продуктите правят силно, непосредствено впечатление на купувачите. Важно е да използвате ясни снимки с висока разделителна способност, които подчертават детайлите на продуктите, за да привлечете бързо купувачите, без да губите вниманието им.

Покажете множество ъгли на вашия продукт със снимки, така че купувачите да могат напълно да си представят артикула и да са наясно с всичките му подробности. Ако не могат да видят продукта лично, посетителите ще се чувстват по-сигурни с онлайн покупката си, ако имат пълно визуално репрезентиране на продукта.

Нека да се обърнем отново към точка 9 от предходната част на статията ни – качеството на изображенията може да предизвика „смесени чувства“ у вас. Защо? Високата разделителна способност предвещава и по-големия размер на файла, което означава и повече време за зареждане, съответно по-бавен сайт. Добре е да използвате някой инструмент (има доста безплатни в мрежата, като например TinyPNG), с който да намалите размера на файловете, но да не разваляте качеството. Така ще държите онлайн магазина едновременно в добра SEO кондиция, също както и ще предложите качествени изображения на посетителите.

Ето няколко полезни съвета за използване на снимки на продукти с висока разделителна способност:

  • Активирайте 360-градусов инструмент за снимки на страници с продукти, така че купувачите да могат да видят целия изглед на продукта.
  • Активирайте функция за увеличение на снимките на продуктите, така че купувачите да могат да разглеждат вашите артикули по-подробно.

16.Стимулирайте купувачите с оферти

Собствениците на онлайн магазини не трябва да се притесняват от правилата на пазара, които ограничават това, което може да се включи в страниците на продуктите или в комуникацията с купувачите. Търговците с онлайн магазини трябва да се възползват от този контрол, като предлагат стимули за купувачите. Независимо дали става въпрос за изскачащи прозорци с отстъпки на началната страница на магазина ви или промоционален имейл за текуща оферта, продавачите трябва активно да достигат до купувачите с различни видове стимули за извършване на покупка.

Сегментирайте потенциалните купувачи, като например изпратите имейл с оферта за процент отстъпка на хора, които са видели вашите продукти, но никога не са завършили поръчката си!

Ето и няколко полезни съвета от нас:

  • Внимавайте с количеството на предлаганите оферти. От една страна бомбардирането на клиентите, може да ви донесе повече негативизъм от тяхна страна и бързо да излязат от сайта ви, а от друга страна прекаленото натякване за ниски цени ще сведе репутацията ви на онлайн магазин гонещ качеството, а не цената!
  • Използвайте купони за отстъпки. Те ще са ви от полза и когато направите анализ, за това кои купони са използвани най-много, за да направите план и за бъдещи оферти.

17.Насърчете социалното споделяне

Органичният маркетинг „от уста на уста“ в социалните мрежи може да стимулира растежа на вашия бизнес в електронната търговия. Публичните дискусии за вашата марка и продукти в социалните канали служат, като социално доказателство – психологическият феномен на хората, допускащи поведението на другите, да се отрази на собственото им мнение. Онлайн купувачите не могат да видят продуктите ви лично, така че те обмислят какво казват другите клиенти за вашия бизнес във Facebook, за да определят дали да направят покупка.

Създайте шум около вашия бизнес в социалните мрежи, като стартирате facebook рекламна кампания (не е задължително да е платена), която насърчава споделянето. Например, една марка може да предложи на клиентите си да участват в конкурс, ако оставят коментар в публикация в социални медии или отбележат приятел.

Насърчете споделянето в социалните мрежи, като направите видими начините за това, на вашия сайт. Поставете бутони за споделяне на продуктовите страници и на страниците във вашия блог.

И последно, но не по важност – не се ограничавайте само с една социална мрежа! Въпреки, че българският пазар е малък и в страната не са широко разпространени и използвани всички световни социални мрежи, не се осланяйте само на една. Регистрацията и активността там е безплатна, за това се възползвайте. Първо няма как да сте сигурни от къде може да изскочи заека, второ социалните сигнали, които Google вижда за вашия бизнес, са не маловажен фактор за позициите ви в търсачката.

18.Възползвайте се от e-mail маркетинга

Маркетингът чрез имейл е лесен начин за търговците да изградят отношения с клиентите си. Търговците могат да изпращат насочени съобщения до сегменти от купувачи, които адресират специфичните нужди на всяка група. Привличайки интересите на купувачите, електронният маркетинг е мощен инструмент за насърчаване на продажбите и увеличаване на приходите.

За да започнете, ще трябва да събирате имейлите на купувачите и да се уверите, че те искат да получават съобщения от вас. Има много възможности да попитате купувачите дали искат да получават известия по имейл, например в процеса на завършване на поръчка или дори в изскачащ прозорец, докато разглеждат сайта ви. Не забравяйте, че вашия сайт трябва да отговаря на GDPR регулациите, свързани с личните данни на посетителите!

Не всеки купувач ще се съгласи да се запише в списъка ви с имейли, но групата от клиенти, които го правят, ще се оформи, като нетърпелив набор от купувачи, които се вълнуват от вашата марка и вероятно ще реагират положително на вашия имейл маркетинг.

Ето няколко полезни съвета за използване на имейл маркетинг:

  • Проследете кои клиенти се отписват от вашия списък и защо го правят. Опитайте се да разберете каква е причината, за да направите нужните промени във вашите мейли.
  • Съществуват множество безплатни имейл маркетинг платформи, чрез които с няколко клика ще имате готов мейл, подредена база от имейл адреси с възможност за сегментиране, анализи на взаимодействието на получателите, също както и автоматични форми за отказване и записване във вашия мейл лист. Повечето безплатни услуги имат някои ограничения, но това няма да ви попречи при стратирането.

19.Добра политика за рекламации и връщане

Купуването на продукт от онлайн с ограничена политика за връщането му е рисковано. Клиентът не може да види артикула лично, така че трябва да получи сигурност, че продуктът всъщност е такъв, какъвто е описан на сайта.

Може да изградите доверие и да стимулирате покупките, като предлагате щедри политики за гаранция и връщане и връщане на пари. Разрешаването на клиентите да върнат артикул, ако променят мнението си или ако не съответства на описанието на продукта, показва на потребителите, че се доверявате на купувачите си и искате да им осигурите стойност.

Screenshot_2019-08-14 Рекламация Връщане на стоки copy

Гаранцията за връщане на пари е много важна, освен че е и задължителна в рамките на закона. Трябва да дадете на клиентите си начин да реагират в случай, че продуктът не им харесва. Това не означава, че непременно ще поискат възстановяване. Разбира се, някои от тях ще се възползват, но повечето хора просто трябва да знаят, че съществува резервна опция. Хората по своето естество не поемат риск, така че тази гъвкава политика за връщане ще бъде привлекателна за тях.

Ето няколко приложими съвета за връщане и гаранция за връщане на парите:

  • Създайте подробно описана страница с общи условия и политика на вашия сайт, за да опишете точните условия за приемане на рекламации, връщане на суми и замяна на продукти. Вашите клиенти ще оценят прозрачността на бизнеса ви и ще ви се доверят. Информацията в тази страница е добре да бъде подробно обмислена, за да не се злоупотребява с условията и политиката ви.
  • Помислете за предлагане на безплатна доставка при връщане на продукт. Да, може да ви се стори скъпо, но ако сте сигурни в това, което продавате, безплатната доставка ще даде още повече сигурност на клиентите ви.

20.Дайте си тежест

Последен, но не по важност, и абсолютно личен съвет.

Вие сте големи толкова, колкото са големи мечтите ви!

Гледайте сериозно на себе си, на вашия онлайн магазин, бизнес и клиенти. Не се опитвайте да сваляте гарда на цената на всичко. Колкото повече вие самите си давате стойност, толкова повече ще я получавате обратно от клиентите си. Понякога загубен клиент в името на добрата репутация, ще ви донесе повече ползи, отколкото минуси, за това не е задължително да бъдете винаги снизходителни.

Не разчитайте на ниски цени и не предприемайте рискови ходове, които могат да съсипят бизнеса ви, само в името на повече клиенти. Нужно е вие самите да повярвате в качеството и стойността на продуктите, които продавате, за да им искате необходимата цена, а съответно и да получавате достатъчния марж, който ще ви движи напред.

Понякога разочарованията от клиенти, конкуренти и партньори ще ви съсипят, но не се отчайвайте. Битката е безмилостно жестока, заради необятната конкуренция, за това бъдете силни и смели в действията си. Договаряйте се със своите партньори така, както биха го направили и най-големите във вашия бранш. Без значение колко сте големи днес, винаги мислете за това, какви ЩЕ бъдете утре!

Успех!

TOP