fbpx

20 топ съвета за успешен онлайн магазин [Първа част]

/ / Онлайн магазини
20-top-saveta-za-uspeshen-onlain-magazin-1-chast

Като продавачи във вашия собствен онлайн магазин, вие имате пълен контрол върху преживяването на клиентите на вашия сайт. Независимо дали говорим за пренареждане на продуктите в онлайн магазина, или за подчертаване на определена промоция, като собственик на сайта вие имате възможност директно да „говорите“ с потребителите си и да насърчавате покупките.

До тук добре. Това звучи доста обнадеждаващо и мотивиращо за много собственици на бизнеси и предприемачи, но в днешно време повечето от тях се объркват в морето от възможности, което предлага интернет пространството. В тази статия ще ви предложим 20 съвета за успешен старт на вашия онлайн магазин, които обхващат голяма част от аспектите на съвременния онлайн бизнес. Следвайки ги стриктно и редовно, вие не само ще увеличите трафика и продажбите си, но и ще усетите как всеки един елемент от онлайн магазина ви влияе пряко върху клиентите и покупките.

 

  1. Вдъхновяващ дизайн

Без значение дали имате в онлайн каталога си продукт, който е уникален и единствен във вашата ниша или предлагате прекрасно клиентско обслужване, без добър уеб дизайн – вашият бизнес е обречен. Според проучване на Kissmetrics, 93% от купувачите смятат външния вид на сайта за един от най-важните фактори при взимане на решение за покупка.

За да създадете печеливш онлайн магазин имате няколко варианта: или да се доверите на дигитална агенция, или да се научите сами да създавате дизайн за онлайн магазини. Ще оставим преценката на вас 😊

В този ред на мисли – не се страхувайте, ако разработчиците на вашия сайт ви предложат да бъде използвана готова тема, темплейт или шаблон, който просто да бъде персонализиран, спрямо вашите желания.  В повечето случаи, демо вариантите на тези теми изглеждат доста претрупани, но това е с цел да изпъкнат всички техни възможности и функционалности. Друг плюс при използването им е, че имат добра поддръжка. Избора на конкретен темплейт е също важен фактор, именно заради качествения код, поддръжката и периодичните му обновявания от страна на разработчиците. Използването на шаблон ще ви спести много време и дори ще ви даде възможност сами да променяте някои части от дизайна на сайта.

Елементите на дизайна във вашия онлайн магазин, трябва да завладяват потребителите още с първото им посещение. Добре е да се използват елементи, които запълват екрана, без трудно четими шрифтове и прекалено малки по размер текстове.

Изключително важно е и логото на вашия сайт! Все пак то е нещото, което трябва да остави дълбока и трайна следа в съзнанието на посетителите и клиентите ви!

Тук на 100% важи максимата „по дрехите посрещат, по ума изпращат“. Не трябва да се омаловажава и факта, че в момента в интернет пространството съществуват стотици сайтове, които са повече от прекрасни на вид, но нищо повече…за това, прочетете и следващите ни перпоръки!

 

  1. Направете перфектната страница „За нас“

Посещавайки страницата “За нас“ на вашия интернет магазин, клиентите ви косвено заявяват, че те вече имат интерес към вашите продукти, като ви дават шанс да се представите подобаващо. На тази страница трябва максимално ясно да опишете кои сте, от къде сте и за какво се борите. Може дори да снимате стената си с дипломи, грамоти и отличия на фирмата, също както и да предоставите линкове към социалните си профили (фирмените).

Не губете този шанс, защото в наши дни изграждането на доверие между клиента и онлайн магазина е основополагаща стъпка за успешен бизнес!

Информацията за вас е редно да бъде максимално ясна и точна, за да бъдете лесно откриваеми и дори прозрачни. Посочете възможните начини за контакт: адрес, електронна поща, телефон, социални канали. Въпреки всичко не прекалявайте с информацията, за да не „претоварите“ вашите клиенти и да ги изгубите.

Въпреки, че е сравнително дълга, ще ви предложим като пример страницата „За нас“ на компанията trendhim . Историята е доста вдъхновяваща и е показателно как този текст, може да създаде по-голямо доверие на хората за вас.

 

  1. Партнирайте си с други брандове

Даването на трудно спечелените пари на малко известна компания, не е лесно за повечето купувачи. Утвърдете репутацията си, като покажете кои компании работят с вас. Не е задължително те да са в мащаба на Coca-Cola или Apple, но дори и малки компании могат да добавят допълнителна стойност на фирмата ви.

 

  1. Предложете страхотно обслужване

Потребителите ви трябва да знаят, че ще получат желаната от тях информация или помощ по всяко време – преди и след покупка. Гарантирайки адекватна помощ при закупуване на продуктите и след закупуването им, вие превръщате вашите потребители в лоялни клиенти, които ще са готови отново да закупят от вас.

Най-популярния метод за съпорт е онлайн чат формата. Съществуват много готови услуги за тази цел, при които е нужно да поставите парче код във вашия сайт и чрез отделен административен панел ще имате възможността да обслужвате вашите клиенти денонощно. Пример за такъв тип чат е zendesk. Именно този чат използват и клиентите ни в muzikalenmagazin.bg.

  1. Предложете популярни платежни методи

Нито един онлайн магазин не може да съществува без възможни методи за плащане. В България все още е най-популярен метода за плащане при доставка, но тенденциите сочат, че онлайн потребителите все по-често започват да търсят и използват и по-модерни и сигурни платежни начини, при които пестят време и пари. Добре е да предложите максимален набор от платежни инструменти във вашия онлайн магазин, така че да обхванете различните клиентски претенции.

Добър подход също би бил да позволите на вашите клиенти да направят регистрация във вашия онлайн магазин, в която да се съхранява и метода на плащане, за да улесните бъдещите им поръчки. Тук наяве изпъква и наболелият въпрос с наредба Н18, която предстои да влезе в сила (или не точно…). Неяснотите покрай нея биха затормозили дори най-смелите счетоводители и адвокати, за това е добре да обмислите правилно стратегията ви за начините на онлайн разплащане.

  1. Присъствайте в социалните мрежи

Рекламата и присъствието ви в социалните мрежи е мощен инструмент, с който може да достигнете до вашите потенциални клиенти, чрез много и различни начини – творчески и забавни.

Рекламата в социалните канали не е свързана само с PPC (плащане на клик) кампания. Добре е да се възползвате от възможността да публикувате актуална и интересна информация относно вашия бизнес и новости от вашата ниша. Стремете се да публикувате консистентно – т.е. периодично. Това ще ангажира вашите потребители и ще създаде у тях невидими „навици“ относно това, кога публикувате статия от вашия блог или интересно live видео с нов инфлуенсър, който представя вашите продукти.

Изследвайте, чрез аналитични инструменти, кога е най-подходящото време за публикуване в социалните мрежи. Така ще си гарантирате достигане до най-голям брой хора от вашата аудитория. Анализите могат също да ви помогнат и да разберете кои социални канали и реклами работят най-добре за вас, за да инвестирате повече ресурси в тях.

 

  1. Полезен, SEO оптимизиран БЛОГ

Пълноценният блог е вероятно най-мощния инструмент, с който може да боравите. Полезните статии в него ще привлекат както интереса на потребителите, така и ще повишат трафика към онлайн магазина ви. От друга страна, добре подбраните ключови думи и оптимизираните текстове в статиите ще ви помогнат да се класирате в по-първи резултати на търсачките. Не изпускайте тази възможност и създайте своя блог още днес, ако не сте го направили вече!

Факторите, които Google взима под внимание, при класирането в резултатите си, са многобройни. В тази тема няма да задълбаваме за принципите на SEO, но едно изключително важно нещо е това, че ценната и полезна информация, която предоставяте на вашите посетители, е също толкова полезна и показателна за Google. Не разчитайте само на продуктовите описания (всъщност няма и как да го правите, защото сами се досещате колко описателен може да е текст за тениска или за масло за автомобил?!). Старайте се да подавате важна, занимателна и полезна информация на клиентите си, за да ги задържите за по-дълго време на сайта си (това също е ключов фактор за класирането в търсачките).

Блогът е и средство за свързване с публиката на едно по-дълбоко ниво. Виждайки как клиентите реагират на съдържанието, което създавате, може да информира стратегиите ви за посрещане на нуждите и желанията на купувачите. Постовете в блогове изграждат доверие на купувачите, когато предоставят някаква стойност на читателя, като предлагат експертни съвети относно използването на вашия продукт или свързана с индустрията тема. Това ще повиши доверието им към вас, а и ще изведе професионализма и познанията ви във вашата област.

Използването на различни SEO инструменти, които показват месечния обем от търсения по определени ключови думи, може да ви даде идеи за това, какви материали да публикувате. Проследявайте и статистиките за четенето на статиите от блога.

 

  1. Изградете доверие, като покажете отзиви от вашите клиенти

Отзивите и оценките на вашите продукти повишават изключително вашата надеждност в очите на потребителите. Онлайн купувачите не могат да се срещнат лично с продавачите, така че разчитат на отзивите на други купувачи, за да оценят търговците. Оценките на страниците с продукти спестяват време на потребителите, като бързо показват какво мислят другите клиенти за продукта.

Прегледите на продуктите са по-убедителни, когато са изобилни. За да насърчите повече обратната връзка, не се срамувайте да помолите клиентите си да оставят отзив, след като направят покупка. Клиентите, които са доволни от вашия продукт, често няма да се сетят да оставят отзив, защото всичко вече е наред. Може да ги подканите, чрез лек подарък или малък процент отстъпка при следващата им покупка, ако оставят отзив за вашия продукт.

Отзивите влияят положително и на резултатите ви, които се показват в търсачката, но отново няма да задълбаваме в SEO темата. Просто ще ви дадем нагледен пример за резултат на продукт, който съдържа отзив, и за такъв без отзив. Очевидно е, че резултата с оставени отзиви е по-грабващ от другия и вероятноста посетителите да клинат върху него е пъти по-голяма.

result_with_reviews

  1. Максимално SEO – friendly

Това е точка, за която със сигурност ще отделим специално внимание и в някои от следващите ни теми в блога, тъй като SEO оптимизацията за онлайн магазини е основна дейност в нашата фирма.

Въпреки това, можем съвсем кратко и ясно да ви дадем основни насоки.

За да генерирате поръчки е нужно вашия онлайн магазин да получава нужния трафик, а един от най-добрите, дълготрайни и ефикасни методи за това е SEO или оптимизация за търсачките. Включвайки ключови думи (думите, по които искате да се появявате на първи места в резултатите)  в заглавията, описанията и категориите ще даде голяма тежест на търсачките за вашия онлайн магазин. По-голямата видимост в Google (към момента най-използваната търсачка в страната) ви гарантира и по-голям трафик към сайта.

Очаквайте подробните ни статии относно SEO оптимизацията в нашия блог.

 

  1. Уверете се, че онлайн магазина е с адаптивен дизайн

Пазаруването през мобилни телефони представляваше 30% от онлайн покупките през миналата година. Тази цифра се увеличава и ще се увеличава – Business Insider прогнозира, че до 2020 г. пазаруването през мобилни устройства ще представлява над 45% от всички покупки в електронната търговия.

С нарастващата употреба за пазаруване онлайн на телефоните и смарт устройствата, търговците трябва да гарантират, че дизайнът на техните сайтове е удобен за различни видове мобилни екрани, за да се гарантира, че купувачите могат да правят покупки, независимо какво устройство използват. Технически запознатите продавачи могат да проверяват изискванията на конкретната операционна система, като тези за iOS, за да гарантират, че сайтът им е коректно настроен. Както споменахме и в първата точка за дизайна, търговците също могат да използват шаблони за дизайн на онлайн магазини с responsive (адаптивен) дизайн, за да направят сайта си удобен за всички видове големини на екрани.

responsive-design

Ето няколко полезни съвета, за да гарантирате, че сайтът ви е използваем на мобилни устройства.

  • Стремете се да използвате вертикални дизайни, за да осигурите по-лесното скролване на мобилни устройства.
  • Винаги тествайте мобилната версия на вашия онлайн магазин директно на различни устройства. Онлайн емулаторите не винаги работят коректно и могат да ви заблудят.

Следва продължение…

 

1 Comment to “ 20 топ съвета за успешен онлайн магазин [Първа част]”

  1. […] (тази точка е и предложение към съвета ни от първа част на статията). Обърнете внимание как може да е по-удобен за […]

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

TOP